Podcast
Introduktion til opgaven:
Jeg har sammen med en Pernille Midtgaard-Jørgensen lavet en podcast, som har til formål at forklare om digitale marketing trends til små- og mellemstore virksomheder. Udover at vi skulle lave en podcast, så har vi også haft til opgave at lavet et audiogram, som skal bruges til markedsføring af vores podcast. Ydermere skal vi også have en forståelse for, hvor i kunderejsen podcasten kan anvendes. Opgaven har til formål at vise Pernille Midtgaard-Jørgensen og min forståelse for, hvad en podcast kan bruges til, samt forståelse af hvorfor et manuskript er vigtigt, og hvilken brug man kan gøre af et audiogram.
Netværks Nøglerne

Lyt der, hvor du hører podcast
Netværks Nøglerne – Social Commerce
Podcast af Pernille Midtgaard-Jørgensen og Michelle Malte Rasmussen
Velkommen til NetværksNøglerne!
En podcast produceret af Pernille Midtgaard-Jørgensen og Michelle Malte Rasmussen
Hvad går hele podcasten ud på?
Pernille Midtgaard-Jørgensen og jeg har lavet “NetværksNøglerne” som er en podcast til små og mellemstore virksomheder, hvor vi løbende vil gå i dybden med hvilke muligheder der kan udnyttes. I vores første episode, snakker vi om Social Commerce, og hvordan man som virksomhed kan implementere Social Commerce, og hvilke fordele det medfølger.
Denne podcast er lavet til formål med at skabe et netværk samt styrke vores position. Fordelen ved podcast er at man nemt kan formidle buskaber til modtageren på en mere nærværende måde. Derudover har man lytterens opmærksomhed længer end et traditionelt blogpost.
I dette afsnit af “NetværksNøglerne” dykker vi ned i fænomenet Social Commerce og hvad det kan gøre for din virksomhed. Her finder du desuden podcastens shownotes.
Link med Pernille på LinkedIn her og med mig (Michelle) her.
Gratis lydfil brugt til intro findes her.
Podcasten er lavet I samarbejde med Pernille Midtgaard-Jørgensen og lær hende bedre at kende her
Optaget og klippet af Pernille Midtgaard-Jørgensen og Michelle Malte Rasmussen
Læs her og bliv klogere på trenden indenfor social commerce – Dansk Industri & Shopify
Manuskript
Strukturen i vores podcast er lavet efter lagkage-diagrammet. Først har vi udarbejdet en teaser som skal fange lytterens interesse, samt give en indikation om hvorfor ligepræcis du skal lytte til vores podcast.
Dernæst har vi indsat en temalyd, for at kunne give vores podcast en identitet.
Starten af selve podcasten starter med en velkomst om introduktion af hvem vi er, og hvad vi vil snakke om. Her forklares der kort hvad man som lytter kan forvente at få svar på under podcasten.
Inholdet inkluderer det vi skal snakke om. I denne episode af vores podcast snakker vi om Social Commerce, og forklare hvordan det kan skabe fordele som lille- til mellemstor virksomhed at implementere. Derudover vil vi komme med tips, som man som lytter kan gøre direkte brug af. Konklusionen på indholdet forklare hvorfor Social Commerce er godt for lige præcis dig og din virksomhed.
Dernæst kommer vi med CTA i form af at lytteren skal gå ind på vores website, hvor der kan findes ydeligere informationer om emnet, samt ugentlige opdateringer.
Til sidst afsluttes podcasten med en outro, som har samme melodi som introen. Dette er igen for at skabe en identitet og holde en rød tråd gennem hele podcasten.