E-E-A-T : Kernen i troværdig SEO
Introduktion til opgaven:
I denne opgave har jeg sammen med Emma S. Loop og Pernille Midtgaard-Jørgensen lavet en infografik, der beskriver EEATs rolle inden for SEO. Gennem denne opgave har jeg opnået indsigt i EEATs betydning og dets vigtighed for SEO. Målet med opgaven er at fremme forståelsen af EEAT og vise min evne til at formidle komplekse koncepter på e mere lettilgængelig måde.
EEAT spiller en væsentlig rolle i SEO. Du kan også kigge på mine andre opgaver om SEO ved at klikke på links til “SEO step 1, 2 & 4” og “SEO step 3“.
Opgavebeskrivelse til E-E-A-T
Udarbejd i mindre grupper af 3 en forklarende plakat/plance/infografik (fysisk eller digitalt) der forklarer EEAT og betydningen ift. SEO

Hvad går eeat ud på?
I denne opgave har vi udarbejdet en infografik som beskriver hvad EEAT er, og dens betydning for SEO.
Det første punkt erfaring handler om, at du skal vise din erfaring inde for specifikke emner du er god til. Når du viser hvilken erfaring du har indenfor emnet, vil dette opfattes som værende pålideligt i søgemaskinen.
Den anden punkt ekspertise handler om, at vise dine kompentencer indenfor et bestemt område eller emne. Dette kan for eksempel være kompentence som erhvervserfaring, akademiske kvalifikationer eller en anden form for ekspert viden. Med dette punkt viser man at man man har noget som ligger til grunde for det man siger.
Det tredje punkt autoritet refererer til i hvilken grad dit website eller indhold vurderes for at være en autoritet inden for et bestemt emne. Autoritet kan opbygges gennem indhold, linkbuilding til autoritative sider eller generel tilstedeværelse på sociale medier.
Det fjerde punkt troværdighed illustreres ved at vise dit indhold er pålideligt. Dette er det vigtigste aspekt af EEAT. Du kan opnå troværdighed gennem SSL-certifikat, kontaktoplysninger, gode anmeldelser m.m.
EEAT er ikke en direkte ranking faktor når man snakker om Google rangering, dog spiller disse punkter en rolle indenfor rangering. Alle disse punkter dækker over den måde hvorpå Googles Ranking algoritmer er sat sammen på. Sagt med andre ord, hvis du som websiteejer optimere alle disse punkter, vil din ranking på Google være højere, grundet algoritmerne.
Udover at gøre din rangering bedre, vil det også styrke dit brands troværdighed og autoritet.
Denne opgave er lavet i sammenarbejde med Emma S. Loop og Pernille Midtgaard-Jørgensen. Infografikken er lavet i udgangpunkt i en artikel fra Bronzer.